Tudjon meg mindent az e-kereskedelemről és arról, hogy miért lehet megfelelő az Ön vállalkozása számára.
A első e-kereskedelmi értékesítés 1994-ben készült… és kitalálja, mi volt az? Egy Sting CD volt.
A 21 éves Dan Kohn, aki a NetMarket nevű weboldalt vezette, eladta Sting Ten Summoner’s Tales CD-jét egy barátjának, aki a hitelkártyájával vásárolta meg 12,48 dollárért, plusz szállítási költségért. Ezeket az üzleteket ma e-kereskedelemnek nevezzük: szolgáltatások és áruk interneten keresztül történő értékesítése.
Az e-kereskedelem nagy utat tett meg 1994 óta, és egyre növekszik, ahogy a vásárlók egyre több eszközt és számítógépet használnak, mint az új termékek felfedezésének és megvásárlásának elsődleges eszközét.
Az e-kereskedelem előnyei
Az e-kereskedelem nem csak egy gyorsan felkapott szokás, és nem is fog egyhamar megszűnni. Miért? Az áruk és szolgáltatások internetes értékesítése mind az eladó, mind a vevő számára előnyös.
Előnyök a vásárló számára:
- Kényelem
- Gyorsabb és egyszerűbb tranzakciók
- Tájékozott vásárlási döntések
- Könnyebb ár- és termék-összehasonlítás
- Továbbfejlesztett szállítási folyamat
- Célzott kommunikáció
Előnyök az eladónak:
- Alacsonyabb rezsiköltségek
- Az áruk éjjel-nappali értékesítésének lehetősége (a hagyományos bolti nyitva tartassál szemben)
- A földrajzi elhelyezkedésen kívüli ügyfelek elérése
- Több ellenőrzés az értékesítési folyamat és a nyomon követés felett, különösen, ha van egy portál, amely kezeli az értékesítési pontot
- Jobb láthatóság a potenciális ügyfelek számára a SEO-n keresztül
- Jobb kontroll a személyi költségek és a készletkezelés felett
E-kereskedelmi trendek
A legnagyobb trend az e-kereskedelem körül jelenleg a növekedés– és ez a növekedés messzire kiterjed.
1. Az Egyesült Államok e-kereskedelmi növekedése
Az e-kereskedelem az elmúlt 15 évben óriási növekedést ért el az Egyesült Államokban és ez a növekedési trend nem lassul. Statisztikai adatok előrejelzése szerint az Egyesült Államokban a fizikai áruk online kiskereskedelmi értékesítése 2024-ben megközelíti a 476,5 milliárd dollárt.
2. Globális e-kereskedelem növekedés
A globális e-kereskedelem is gyorsan növekszik. A kiskereskedelmi e-kereskedelmi eladások már 2020-ra meghaladták a 4058 billió dollárt. Ahogy egyre több vásárló keres termékeket a határokon túlról és a nemzetközi piacokról, az e-kereskedelmi eladások felfutása világszerte nyilvánvaló.
3. E-kereskedelem növekedése kategóriák szerint
Az adatok azt mutatják, hogy néhány konkrét iparágban gyors változás tapasztalható a kiskereskedelmi e-kereskedelem növekedését illetően. Az ékszerek és órák álltak a növekedési lista élén 39%-os növekedéssel, ezt követik a bútorok, készülékek és berendezések (26%), valamint a videojátékok/kiegészítők (24%).
Az e-kereskedelem típusai
1. Vállalattól vállalatnak, Business to Business (B2B)
Az árukat és a szolgáltatásokat egyik vállalat a másiknak értékesíti. Például egyik vállalat termékeket kínál más vállalatoknak, amelyek jobban szeretnének növekedni.
2. Vállalattól fogyasztónak, Business to Consumer (B2C)
Egy vállalkozás elad egy vevőnek. Ez az egyik leggyakoribb típusa az e-kereskedelemnek. Példa erre egy online ruhaüzlet vagy néhány népszerű építőipari vállalkozás online szegmense.
3. Fogyasztótól fogyasztóig, Consumer to Consumer (C2C)
Amint azt már sejtette, a fogyasztók közvetlenül a fogyasztóknak értékesítenek online piactereken. Az Ebay és az Amazon a C2C e-kereskedelem példái.
Hogyan indítsunk e-kereskedelmi vállalkozást
- Elemezze és értékelje a vásárlói közönséget, és a keresletet a terméke iránt.
- Elemezze a versenytársakat.
- Üzleti modellek és értékesítési stratégiák kutatása.
- Adjon nevet vállalkozásának és regisztrálja azt.
- Alakítsa ki márkáját (brand), és tervezzen logót.
- Készítse el termékét.
- Határozza meg a gyártási költségeket és folyamatokat.
- Szállítási és végrehajtási folyamatok elemzése és beállítása.
- Vásároljon domain nevet, és hozza létre weboldalát.
- Készítsen marketingtervet az ügyfelek bevonzására és hogy hogy lesznek a látogatókból vásárlók.
- Biztosítsa a közösségi profilokat, és kezdjen el követőket építeni.
- Indítsa el online áruházát.
Amíg a fenti lépéseken dolgozik, és létrehozza online áruházát, tartsa szem előtt az alábbi bevált módszereket az e-kereskedelmi marketinggel és a webhelyekkel kapcsolatban.
Az e-kereskedelmi marketing legjobb gyakorlatai
Mit kell tudnia a marketingről egy e-kereskedelem üzlettel kapcsolatban? Íme néhány bevált gyakorlat, amelyek segíthetnek tevékenységek kialakításában.
1. Tesztelje a közösségi média hirdetéseket.
A napi 1,18 milliárd aktív felhasználóval, a Facebooknak hatalmas közönsége van, amelyet ki lehet használni. Fontolja meg a közönség megcélzását a közösségi médiában közzétett bejegyzésekkel és videókkal, és kísérletezzen, hogy megtudja, mi működik a legjobban, és mi növeli az értékesítést és a bevételt.
2. Gyűjtse össze az e-mail címeket, és tartsa a kapcsolatot.
A friss felmérési adatok azt mutatják, hogy a vállalatok háromnegyede egyetért azzal, hogy az e-mail marketing hasznos eszköz a potenciális vevők eléréséhez. Ha az oldalon gyűjti össze az e-mail címeket, és megkéri ügyfeleit, hogy iratkozzanak fel az Ön jövőbeni üzeneteire, okot adhat a látogatóknak arra, hogy ajánlatok, akciók, VIP kedvezmények és egyebek révén újra és újra visszatérjenek az Ön e-kereskedelmi webhelyére.
3. Használja a személyre szabást az ajánlatok/üzenetek elkészítésekor
Személyre szabás minden eddiginél fontosabb az online vásárlók számára. A kutatások azt mutatják, hogy az online fogyasztók 74%-a frusztrált a webhelyeken, amikor olyan ajánlatok, hirdetések jelennek meg, amelyeknek semmi közük az érdeklődési köréhez.
Ügyeljen arra, hogy személyre szabott termékjavaslatokat használjon, személyre szabja e-mail-marketing üzeneteit, és törekedjen arra, hogy minden ügyfél úgy érezze, hogy csak hozzá szól.
4. Gyűjtsön visszajelzéseket felmérések segítségével.
A legjobb módja annak, hogy megismerje a célközönsége igényeit, ha megkérdezi őket. Használja ki az online felméréseket, hogy visszajelzéseket gyűjtsön mindenről, a termékektől a marketing tevékenységen át az ügyfelek kiszolgálásának módjáig.
5. Válasszon olyan e-kereskedelmi szoftvert, amely segít megvalósítani igényeit és céljait
Felmerülhet a kérdés, hogyan bizonyosodhat meg arról, hogy a vállalkozása számára megfelelő e-kereskedelmi szoftvert választja. Íme néhány tipp.
Hogyan válasszuk ki a legjobb e-kereskedelmi szoftvert
Témák és testre szabási lehetőségek: képesnek kell lennie rá, hogy testre tudja szabni a kész témákat, ami lehetővé teszi, hogy személyessé tegye cégét és márkáját.
Domainnév testreszabása: Győződjön meg róla, hogy alkalmas domain nevet és URL-t kap (így nem kell a platform nevét feltüntetnie webhelye URL-jében).
Szakértői 24 órás ügyfélszolgálat: Szánjon időt a platform szerviz támogatásának részletes megismerésére. Ha hibás működés történik a használat során, akkor legyen biztos abban, hogy rövid időn belül gyors, megbízható támogatást kap.
Rugalmas fizetési lehetőségek: Az ügyfelek manapság többféle módon szeretnének fizetni – a hitelkártyától a digitális pénztárcáig és azon túl. Keressen olyan e-kereskedelmi szoftvermegoldást, amely elég rugalmas ahhoz, hogy támogassa a különféle biztonságos fizetési lehetőségeket.
Többféle nyelvtudás: Vannak termékek, amelyeknél előfordulhat, hogy ügyfelei a világ minden tájáról érkeznek, ezért alkalmazásának tudnia kell beszélnie az ő nyelvüket. Célszerű olyan eszközzel dolgozni, amely számos különböző nyelvet támogat.
6. Tartsa szem előtt a webhelyével kapcsolatos bevált módszereket.
Amikor készen állsz egy e-kereskedelmi webhely kialakítására, tartson szem előtt néhány bevált módszert, amelyek segítségével eredményt érhet el a befektetett időért és erőfeszítésért.
Válasszon ki és szabjon testre egy mobilbarát témát.
Az internetes forgalom több mint fele (57%) jelenleg mobileszközökről, például okostelefonokról és táblagépekről érkezik – ami azt jelenti, hogy elengedhetetlen, hogy mobilbarát témát használjunk az e-kereskedelmi webhely felépítése során.
Jó e-kereskedelmi platformokat kínáló oldalakon kereshet az ingyenes és prémium témák között (melyek mindegyike mobilra optimalizált), és megtalálhatja az igényeinek leginkább megfelelőt. Plusz: ezeknél testre szabhatja a sablonos webhely témáját. A színséma és a márkaépítési elemek (például a logo) hozzáadásával e-kereskedelmi webhelyét 100%-ban egyedivé teheti.
Mint például a következő Shopify sablonesetén:
Optimalizálás a webre.
A weboptimalizálás stratégiák és taktikák széles skáláját öleli fel, amelyek segítenek, hogy a webhely minél több látogatója vásároljon is az oldalon, de összpontosítsunk különösen kettőre:
- Írjon csábító termékleírásokat. Használjon meggyőző szövegírási módszereket, hogy termékleírásai eladásra ösztönözzenek. Ez azt jelenti, hogy olyan pszichológiai taktikákat kell alkalmazni, mint a lemaradástól való félelem, a kölcsönösség, a kizárólagosság és még sok más – ezek mindegyike arra ösztönzi a webhely látogatóit, hogy vásároljanak (és vásároljanak MOST).
- Adjon hozzá gyönyörű termékképeket. Ha marketingről van szó, a látvány rendkívül fontos – különösen az online vásárlók számára, akik vásárlás előtt nem láthatják vagy érinthetik meg a termékeket. A statikus termékképekkel együtt adjon a termékekhez videót is 360 fokos nézetet ad a látogatóknak.
Csodálatos látogatói, vásárlói élmény kialakítása
Jelenleg a vásárlói élmény már megelőzi az árat és a terméket, mint az értékesítések elsődleges márka megkülönböztető elemét. Ez azt jelenti, hogy fontos a lenyűgöző vásárlói élmény megteremtésére összpontosítani a márkával való találkozás számos területén.
Néhány ötlet az induláshoz:
- GYIK oldal hozzáadása. A gyakran ismételt kérdések megválaszolása az e-kereskedelmi webhelyen segít a potenciális ügyfeleknek gyorsan és egyszerűen megtalálni a vásárláshoz szükséges információkat.
- Csökkentse a képméretet a gyors betöltési idő érdekében. Felmérések adatai azt mutatják, hogy a webhely látogatóinak több mint fele arra számít, hogy egy oldal kevesebb mint két másodpercen belül betöltődik. Több mint három másodperc múlva elhagyják az oldalt (és valószínűleg nem térnek vissza.) Csökkentse a webhelyen található képek méretét, hogy azok gyorsan betöltődjenek.
- Használja ki a felhasználók által generált tartalmat. A felhasználók által generált tartalom kihasználása (gondoljunk csak a vásárlói véleményekre, a közösségi médiából származó képekre és az ajánlásokra) az e-kereskedelmi webhelyen azt jelenti, hogy közösségi bizonyítékokat ad az oldalhoz – ami javíthatja az ügyfelek általános vásárlási élményét.
Ezután tekintsük át azokat a módszereket, amelyekkel növelheti e-kereskedelmi értékesítéseit.
Hogyan tudja növelni az e-kereskedelmi értékesítést
Az e-kereskedelmi eladások csak az Egyesült Államokban bruttó 130 milliárd dollár negyedévente, ami az összes kiskereskedelmi forgalom közel 10 százaléka (ez a szám globálisan is növekszik). Sokan keresnek online termékeket és szolgáltatásokat.
Ha Ön egy e-kereskedelmi üzletet épít ki, akkor stratégiát kell kidolgoznia az eladások növelésére és egy darabot meg kell szereznie ebből a tortából. Ügyfelek nélkül nem lesz e-kereskedelmi vállalkozása, tehát tekintse ezt a cikk egyik legfontosabb szakaszának. Ismerkedjünk meg néhány lehetőséggel, amelyekkel növelheti e-kereskedelmi értékesítését.
1. Vevő csalogatók a megfontolási szakaszban.
Ha csak a döntési szakaszban próbálja elérni a potenciális vásárlókat, akkor elkésett. Ugyanígy, ha releváns tartalmat ad meg a figyelemfelhívási szakaszában, de nem ad további irányítási pontokat, az azzal a kockázattal jár, hogy megfeledkeznek Önről, miközben haladnak a vevővé válás útján.
Fontos emlékezni arra is, hogy az emberek átmennek vásárlási ciklusokon és oda-vissza mozoghatnak a szakaszok között, mielőtt elköteleznék magukat egy termék vagy szolgáltatás mellett. Ha egyszer sikerül leköti a potenciális ügyfelek figyelmét a tartalommal, tartsa fent a figyelmét, és küldjön neki olyan tartalmat, amely a jelenlegi állapotárhoz szól. A cél az kell, hogy legyen, hogy terméke felkerüljön a látogatók lehetséges vásárlásainak rövid listájára.
2. Használjon fizetett hirdetéseket, hogy megelőzze versenytársait.
Megvan az oka annak, hogy olyan webhelyek, mint például a Google Shopping olyan jövedelmezőek – ezek működnek. A keresőmotorok naponta több milliárd találatot adnak vissza, és ezek közül sok az Önéhez hasonló termékekre és szolgáltatásokra vonatkozik. A kihívás a verseny. Ha megfelelően csinálja, a fizetett hirdetésekkel az Ön e-kereskedelmi üzlete a megfelelő közönség elé kerülhet, és megelőzheti a versenytársakat.
3. Látogatói kapjanak (vagy adjanak meg) néhány információt, mielőtt elhagyják webhelyét.
Nem mindenki áll készen a vásárlásra, aki felkeresi az Ön e-kereskedelmi üzletét – ennek ellenére próbálja meg felvenni velük a kapcsolatot. Gondolja át az okokat, hogy miért látogat meg valaki egy oldalt, és miért hagyja azt el (lehet, hogy lehetőségeket fontolgat, vagy túl drágának találja a termékét, vagy megalapozottabb döntést akar hozni).
Bármi is legyen az ok, az Ön feladata, hogy olyasmit biztosítson nekik, amivel észben tarthatják a weboldalát miközben folytatják a keresést. Ideális esetben összegyűjtene nekik néhány fontos információt, de legalább valami hasznosat ad nekik, ami segítheti őket a további keresés során.
4. Fektessen be a bevásárlókosár-elhagyók újbóli bevonzásába.
A bevásárlókosár elhagyása elkerülhetetlen, de nem visszavonhatatlan. Néha a felhasználóknak csak egy kis lökésre van szükségük, hogy visszakerüljenek a kosárhoz, akár újbóli marketinggel, akár egy egyszerű e-mailes emlékeztetővel.
5. Ne feledkezzen meg a közösségi média integrációjáról
Ne becsülje alá a közösségi média erejét, amikor az online értékesítésről van szó. Az emberek 60%-a a közösségi oldalakon talál termékeket, aminek mutatja a közösségi média integrációjának fontosságát. Találkozzon potenciális vásárlóival ott, ahol vannak, és távolítsa el a súrlódási veszteségeket a vásárlási folyamatból azáltal, hogy zökkenőmentesen elvezeti őket az eladásig.
A Webtalent szeret segíteni a vállalkozóknak
Az e-kereskedelem új lehetőségeket nyitott azok számára, akik szeretnének részesedést szerezni a digitális térben, azaz az internetben.
Örömmel kínálunk olyan e-kereskedelmi megoldásokat, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, teljesen működőképes web-áruházakat alakítsanak ki. Az interakciókkal és animációkkal teli tervek létrehozásától az új termékek hozzáadásáig minden megtalálható a kínálatunkban. Örülünk, hogy bemutathatjuk az e-kereskedelem felé vezető utat, és szeretnénk segíteni Önt egy olyan online vállalkozás létrehozására, amely olyan, amilyennek Ön elképzelte.