Google hirdetéskezelés
TAPASZTALATTAL VÁLLALJUK GOOGLE HIRDETÉSI KAMPÁNYOK INDÍTÁSÁT ÉS FOLYAMATOS KEZELÉSÉT
GOOGLE HIRDETÉSKEZELÉS HATÉKONYAN
Profi Google hirdetéskezelőt keres?
A hatékony Google hirdetéskezelés javítja a hirdetések relevanciáját, az átkattintási arányt és a befektetés megtérülését. Tudja meg, hogyan lehet sikeres kampányt lebonyolítani, hogyan lehet leküzdeni a kihívásokat, és mit kell elkerülni.
Google hirdetéskezelés: hogyan vezessünk egy sikeres hirdetési kampányt?
Hozd ki a maximumot hirdetéseidből!
Az adatok szerint az emberek 65%-a kattint a hirdetésekre vásárláskor. Így nem csoda, hogy sok vállalkozás hirdetési költségkeretének nagy részét a Google hirdetések kezelésére költi. Ezek a fizetett keresési hirdetések kiváló minőségű forgalom forrásai lehetnek vállalkozása számára, és kiváló befektetési megtérülést (return on investment, ROI) eredményezhetnek – de csak akkor, ha jól kezelik őket.
A tapasztalt marketingszakemberek tudják, hogy bár a kattintásonkénti fizetős (pay-per-click, PPC) hirdetések jótékony hatásúak lehetnek márkájának keresőbeli láthatóságának növelésében, a célok eléréséhez a megfelelő elemek jól megválasztott keverékére is szükségük van. Van néhány trükk, amellyel a lehető legsikeresebb kampányokat érhet el. És bár a Google hirdetések a PPC egyik legerősebb formája, ez nem egy „állítsd be és felejtsd el” megoldás. Rendszeres kezelésre, intelligens optimalizálásra és mélyreható elemzésekre van szükség a célok eléréséhez, nem is beszélve a kampányok méretezéséről.
Itt az alapokon túlmutatva gyakorlatias tippeket kínálunk a Google hirdetések kezeléséhez, hogy elérje a marketingcélokat, és hosszú távú PPC-sikert érhessen el.
A Google hirdetések előnyei
Egyszerűen fogalmazva, a Google a leggyakrabban használt keresőmotor világszerte, több mint 5 milliárd napi keresési lekérdezéssel, ezzel a keresési piac több mint 86%-át uralja. Az online hirdetés a Google segítségével lehetővé teszi, hogy kihasználja ezt a páratlan lehetőséget, így a Google keresés minden növekedésre törekvő üzleti stratégia elengedhetetlen részévé válik. A potenciális ügyfelek könnyen megtalálják Önt, amikor olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek, amelyekre szükségük van.
Például, ha Ön egy ügyvédi iroda, és Google hirdetéseket futtat, akkor hirdetései akkor jelennek meg, amikor a potenciális ügyfelek jogi szolgáltatásokat keresnek. Az Ön márkája az első, amit a potenciális ügyfelek látnak, mivel a hirdetések az eredményoldalak tetején jelennek meg.
Hirdetése gyakorlatilag a nulladik pozícióban van, megelőzve az 1. helyet. Ez az a pozíció, amelyet a SEO stratégiák megcéloznak. A hatékony fizetett keresési kampányok azt jelentik, hogy nem kell egyedül a természetes keresésre hagyatkoznia, hogy megtalálják oldalát.
Szüksége van egy profi Google hirdetéskezelőre?
A Google hirdetéskezelés kihívásai
Azonnali forgalmat generáló Google hirdetési kampányok tervezése és kivitelezése
A rosszul végrehajtott Google Ads-kampányok alacsonyabb megtérülést eredményeznek. Ennek eredményeként elgondolkodhat azon, hogy fizetett keresési hirdetései megérik-e azt a pénzt, amit rájuk költött.
A Google becslése szerint hirdetéseik átlagos ROI-ja 100%. Ez azt jelenti, hogy minden elköltött 1 dollár után 2 dollárt kell visszakapnia. Ha nem éri el a kívánt eredményeket, akkor valószínűleg van néhány terület, amelyet elemeznie kell és amikkel foglalkoznia kell. Ezek közül néhány a következő:
- Konverziókövetés beállítása
- Versenytárs kutatás és elemzés
- A megfelelő érdeklődésiközönség elérése
- Megfelelő kulcskifejezések folyamatos keresése
Nézzük meg ezeket részletesen.
Konverziókövetés beállítása
A konverziókövetés (conversion tracking) egy ingyenes eszköz, amely megmutatja, mi történik azután, hogy egy ügyfél interakcióba lép a hirdetéseivel – vásárol-e egy terméket, feliratkozott-e a hírlevélre, felhívta-e a vállalkozását vagy letöltötte-e az alkalmazást. Amikor egy ügyfél végrehajt egy Ön által értékesként meghatározott műveletet, ezeket az ügyfélműveleteket konverzióknak nevezzük.
A konverziókövetés látszólag a legtöbb hirdető számára egyszerű. Hozzáadja a kódot egy „köszönöm” vagy megerősítő oldalhoz, nyomon követi az oldalmegtekintést, és kész. Néha azonban ez bonyolultabb lehet bizonyos típusú webhelykészítők vagy e-kereskedelmi platformok esetében. És túl gyakran előfordul, hogy a vállalkozások nem veszik figyelembe a webináriumokra való feliratkozásokból, telefonhívásokból és egyéb műveletekből származó konverziók nyomon követését (vagy nem rendelkeznek erre vonatkozó eljárással). Bár ezeknek a műveleteknek a nyomon követése bonyolultabb, és gyakran több hirdetési platform megértését is magában foglalja, segítenek tisztább képet alkotni a vásárlók útjáról. Ne feledje, hogy a konverziókövetés beállítása nem elegendő. Tesztelnie is kell, hogy megbizonyosodjon arról, hogy működik.
- Tesztelje a konverziókövetést különböző böngészőkön, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nincsenek váratlan problémák.
- Használja a Tag Assistant Chrome extension és a Google Tag Manager eszközöket.
- Ellenőrizze a konverziós beállításokat, és győződjön meg arról, hogy az adatközpontú hozzárendelési modellt használja.
- Használja a Google Analytics eszközt – állítson be célokat, és kövesse nyomon azokat, hogy semmit se tévedjen.
Versenytárs kutatás és elemzés
Versenytársai néha meglephetik. Bár lehet, hogy van némi fogalma arról, hogy kik a legfőbb versenytársai, nem mindig ezekkel fog versenyezni a fizetett hirdetésekben.
A kihívás abban áll, hogy lépést tartson azzal, akivel versenyez, és megőrizze a megjelenítési arányt. Rendszeres versenytársak elemzésére van szükség, amelyet olyan eszközökkel lehet elvégezni, mint a SpyFu és a Google’s auction insights report, hogy naprakészen tartsuk, mi történik.
A megfelelő érdeklődésiközönség elérése
A digitális marketingkampányok talán legnagyobb kihívása a megfelelő közönség elérése. A közönség- és kulcsszókutatás során megalapozott öteletek kaphat kereséseikről és viselkedésükről. A legsikeresebb kampányok azonban nem csak ilyen ötleteken alapulnak.
A PPC-kampánykezelés magában foglalja a terület folyamatos elemzését annak érdekében, hogy a megfelelő üzenettel a megfelelő embereket érje el. Nem csak arról van szó, hogy meg kell győződnie arról, hogy a megfelelő szándékkal rendelkeznek az érdeklődők. El kell kerülni, hogy olyan embereket érjen el, akik szintén csak kutatást végeznek, amikor szeretné, hogy vásároljanak.
- Győződjön meg arról, hogy egyes kulcsszavai tartalmaznak olyan kifejezéseket, mint a „vásárlás”.
- Rendszeresen ellenőrizze a keresési lekérdezés jelentését, és zárja ki az olyan kifejezéseket, mint az „összehasonlítás”, „vélemények” és „értékelések”.
- Keressen „hol vásárolható” és „árazás” vagy „költség” kifejezéseket, hogy megbizonyosodjon arról, hogy vásárolni szeretnének.
Megfelelő kulcskifejezések folyamatos keresése
A konverzió növelééshez elengedhetetlen a keresési lekérdezések relevánsan tartása. A keresési lekérdezés jelentésének rendszeres áttekintése és a kizáró kulcsszavak hozzáadása elengedhetetlen ahhoz, hogy a nem kapcsolódó keresések és a nem megfelelő kifejezések ne kerüljenek be.
Ezek kizárása javítja a felhasználói élményt és megtakarítja a hirdetési költségkeretet. Másrészt az éberség hiánya értékes hirdetési forintjaiba kerülhet.
Ideje megbízni egy céget a Google hirdetéskezeléshez?
Kerülj fel hirdetéseddel a Google keresési lista elejére és szerezz ügyfeleket hatékonyan!
A Google hirdetéskezelésének, a kampányok létrehozásának és optimalizálásának különböző aspektusai időt és erőforrásokat igényelnek, ami azt jelenti, hogy sok vállalkozásnak nincs erre belső munkaerőforrása, annak ellenére, hogy nagy megtérülést jelenthet. A digitális marketing ügynökséggel való együttműködés megoldja ezt a problémát. Lehetővé teszi csapata számára, hogy más területekre összpontosítson, miközben tudja, hogy a fizetett keresési erőfeszítések megfelelő kezekben vannak.
Akár cégtulajdonos, akár házon belüli marketingszakember, érdemes esettanulmányokat is megtekintenie, és meg kell értenie, milyen teljesítményre számíthat. Végül tisztázza az elvárásokat az induláskor, a céloktól és a kommunikációs stílusoktól a bejelentkezés gyakoriságáig.
A Google hirdetéskezelés sikerének 8 titka
Legyenek profitot hozó hirdetéseid. Maximalizáld bevételeidet hirdetésekkel
1. Koncentráljon a minőség mutatóra
A Google Ads minőség mutatót (Quality Score) és hirdetésminőségi értékeléseket kínál az Ön kampánya relevanciájának felmérésére. És mivel a Google köztudottan szűkszavú az algoritmusát illetően, bölcs dolog kihasználni a kapott adatokat.
Figyelje a hirdetés relevanciáját, az elvárt átkattintási arányt (click-through rate, CTR) és a céloldallal kapcsolatos látogatói élményt, hogy megértse pozícióját a versenytársak között. Az egyes összetevők lehető legmagasabb pontszámának elérése segít abban, hogy hirdetései minden aukción a legjobb pozíciókban jelenjenek meg – a 8 vagy a feletti pontszám az ideális pontszám. Ez szintén csökkenti a kattintásonkénti költséget (cost per click, CPC).
A hirdetés minősége új elem a blokkban, de ettől nem lesz kevésbé fontos. A hirdetés minőségének javítása csökkenti a CPC-jét és növeli a hirdetés teljesítményét.
A Google javasol címsorokat és leírássorokat. A keresési hirdetéseknél nem csak a javasolt hirdetésszöveg szerepel, hanem a népszerű kulcsszavak is ajánlottak. A címsorok egyedisége is felmérésre kerül, ami biztosítja, hogy elég ötletet teszteljen a sikeres hirdetésekt készítsen – egy percen belül elkezdhetjük a tesztelést.
2. Használjon intelligens ajánlattételi stratégiákat
A kézi ajánlattétel feladása zavaró lehet, de a Google intelligens ajánlattételi stratégiái lehetővé teszik, hogy hirdetéseit a célnak megfelelően optimalizálja. E stratégiák használatával a Google adatait „jelek” formájában használhatja fel.
Ez hozzáférést biztosít Önnek az olyan adatokhoz, mint a hely, az eszköz, a napszak, a nyelv és egyebek a legrelevánsabb közönség megcélzásához. Ezeknek a stratégiáknak a használata hozzáférést biztosít az éppen aktuális adatokhoz, és határozott előnyt jelent a kézi ajánlattételhez képest.
3. A versenytársak kutatása során használjon hatékony eszközöket
Lehet Ön egy óriási e-kereskedelmi márka nagy marketingosztállyal vagy egy kis helyi vízvezeték-szerelő egy csapattal, a versenytársak kutatása elengedhetetlen ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből. Bár nem akarja lemásolni, amit csinálnak, bizonyára tudni akarja, kikkel áll versenyben.
Számos módja van ennek a kutatásnak. Használhat olyan eszközt, mint a SpyFu, de egy jó, régimódi Google-kereséssel hirdetések, térképeredmények, organikus találatok, kapcsolódó keresések és tudásdiagram is megjelennek egy helyen.
Tekintse meg, hogy milyen cégek jelennek meg az Ön iparágához illeszkedő kulcsszavak esetében, majd vizsgálja meg, hogy mit csinálnak jól.
4. Ne hagyja figyelmen kívül a Google ajánlásait
A Google hirdetési javaslatok a Google Ads Manager bal oldalán jelennek meg. Segítenek sikeresebb hirdetések létrehozásában. Ezek az ajánlások néha hasznos új nézőpontot kínálnak. (Végül is a Google által a fiókjában látott adatok alapján vannak megfogalmazva.)
Előfordulhat, hogy más javaslatok, például dinamikus hirdetéscsoportok vagy átfogó kampányok (e-kereskedelemhez) nem szerepeltek az Ön fókuszán, de emlékeztethetik, hogy fedezzen fel további forgalmi lehetőségeket.
5. Lépjen túl az alapvető célokon
A hirdetési kampányok megfelelő céljainak meghatározása bonyolult lehet. Ez részben a célzási lehetőségek nagy számának köszönhető, amelyek első pillantásra nyomasztóak lehetnek.
Ahhoz, hogy hirdetéseivel a megfelelő embereket érje el, fontos, hogy a Google hirdetéskezelési folyamata során kampány- vagy hirdetéscsoport-szinten különböző célzási beállításokat alkalmazzon.
A piacon belüli közönségek, a részletes demográfiai adatok és a megfigyelési módra vonatkozó saját adatai kombinációját kell használnia annak érdekében, hogy a célzás minden alapot lefedjen. A Google erős szövegkörnyezet szerinti célzást biztosít, ezért miért ne használná a saját előnyére?
Az adatok kiértékelése és a kampány optimalizálása során hasznos lehet a potenciális ügyfelek megcélzásának számos lehetséges módja kihasználása is. Néhány célzás, amelyre érdemes gondolni:
- Foglalkoztatás
- Lakástulajdoni állapot
- Képzettség
- Családi állapot
- Szülői állapot
Elemezze részletesen a Közönségkezelőt (Audience Manager), és tekintse meg a Betekintések adataiba (Your Data Insights) funkciót. Itt mind a piacon belüli, mind az érdeklődési szegmenseket találhat, amelyeket esetleg nem vett figyelembe. A Google még azt is megmondja, hogy a lakossághoz képest mennyivel jobban érdekli őket az Ön terméke vagy szolgáltatása!
Végül ne felejtse el saját adatait. Ügyeljen arra, hogy használjon olyan dolgokat, mint például az ügyféllisták, a kosárelhagyók, sőt a YouTube-közönség is, hogy javítsa kampányait, és olyan embereket érjen el, akiket egyébként esetleg nem.
Ennek számos módja van a Google hirdetéskezelési folyamatának részeként.
6. A/B teszt
Az A/B tesztelés az egyik leghatékonyabb eszköz a PPC marketingesek fegyvertárában. Az A/B teszteléssel (más néven osztott teszteléssel) több kampányt is létrehozhat egy különböző elemmel, így összehasonlíthatja a teljesítményt, például két különböző címsort vagy a céloldal képeit.
Az A/B-tesztelést manuálisan vagy a Experiments in Google Ads segítségével végezheti el. Ha olyan céloldal-szoftvert használ, mint az Unbounce, akkor ez a funkció is be van építve. Ellenkező esetben vannak más könnyen használható lehetőségek, például a Google Optimize.
Miért vagyunk olyan hajthatatlanok az A/B teszteléssel kapcsolatban? Mert hiszünk abban, hogy egy nagyszerű kampány is mindig lehet jobb, és az A/B tesztelés az egyik leghatékonyabb optimalizálási módszer.
Mindig tesztelje a címsorokat, a cselekvésre ösztönzőket, az ajánlatokat és a céloldalak és a hirdetések egyéb elemeit, hogy megtudja, mit érdemes megtartani. Nem csak ez, hanem minőségi mutatója is javulni fog.
7. Használja ki az automatizálást (stratégiailag)
Még a legjobb marketingszakemberek is profitálhatnak bizonyos automatizálási ajánlatokból. Mivel a modern digitális marketingszakemberek rengeteg feladatot szorgalmaznak, ezek az eszközök időt takaríthatnak meg az ismétlődő feladatoknál.
Az automatizálás megkezdéséhez fontolja meg szkriptek és szabályok hozzáadását a feladatok végrehajtásához, ha bizonyos feltételek teljesülnek. A Smart Bidding-et is felfedezheti, hogy kihasználhassa a Google által kínált adatokat.
8. Tanítsa meg a Google-nak a konverzióinak az értékét
Ha megtanítja a Google-nak, hogy milyen értéket tulajdonít az egyes konverzióknak, ez egy másik módja annak, hogy hirdetéseit a következő szintre emelje.
Ha Ön egy e-kereskedelmi márka, ez egyszerű. Csak győződjön meg arról, hogy a tranzakciók értékei importálva vannak a Google Ads szolgáltatásba. (Sokat segítene azonban, ha fontolóra venné, hogy értéket adjon más, eladásokhoz vezető műveletekhez is, például a kosárba tételhez.)
A potenciális ügyfelek generálását célzó Google hirdetéskampányok esetén manuálisan rendelhet értéket a gyakori konverziókhoz, például a telefonhívásokhoz, az űrlapok kitöltéséhez és a webináriumokra való feliratkozásokhoz.
Ha értékeket ad hozzá ezekhez a konverziókhoz, a Google tudja, mennyire fontosak ezek az Ön marketingcéljai szempontjából. Mindegyikhez hozzárendelhet egy megfelelő súlyt, így a Google megérti, hogy az egyes műveletek hogyan játszanak szerepet.
Tudja például, hogy a telefonhívások szinte mindig megvalósult találkozókhoz vezetnek, míg az űrlapok csak alkalmanként. A hívásokhoz 2-es értéket rendelhet, és 1-et az űrlapokhoz, hogy megmutassa a Google-nak, hogy milyen típusú konverziókat részesít előnyben.
Egy másik módja annak, hogy többet tanítson a Google-nak a konverzióiról, az offline konverziók feltöltése. Ha más módon fogad hívásokat vagy zárja le a potenciális ügyfeleket, feltöltheti őket a Google-ba, hogy megtanítsa az algoritmusait, hogy néznek ki a minőségi potenciális ügyfelek vállalkozása számára.
Elkerülendő Google hirdetéskezelési hibák
Még a legtapasztaltabb Google hirdetési szakemberek is hibázhatnak időnként a kampánykészítési folyamat során. A kampányok felépítése és optimalizálása során érdemes elkerülni néhány rossz döntést.
1. Alapértelmezetten beállított földrajzi célzás
Úgy döntött, hogy új kampányt hoz létre, hogy kiemeljen egy most megjelent termékét. Amikor beállította a kampányt, elfelejtette beállítani a célzást. Mostantól kampánya Magyarország egészét célozza meg, nem csak a helyi területet. Ez sokba kerülhet, mivel sokkal több költségvetést igényel az egész ország megcélzása néhány stratégiai régióval szemben.
2. Nem állít be alapértelmezett max. CPC-t
Sok marketingszakember eleinte kézi CPC (cost per click)-stratégia használatával hoz létre új kampányokat. Ha ezt teszi, ügyeljen arra, hogy mindig módosítsa az alapértelmezett max. CPC-t, különben az csak 0,01 USD lesz, és azon töprenghet, hogy a kampánya miért nem kap egyetlen kattintást sem.
3. Kulcsszavak hozzáadása általános egyezésként
Ha a Google Ads Editor-ban hozza létre kampányait, győződjön meg arról, hogy kiválasztja a kulcsszavak egyezési típusát. Ha nem, akkor alapértelmezés szerint az általános egyezés lesz. Hasonlóképpen ügyeljen arra, hogy idézőjeleket vagy zárójeleket adjon a kulcsszavakhoz, amikor a Google Ads kezelőfelületén keresztül adja hozzá őket. Egy felejthetetlen pillanat sok kattintást (és hirdetési kiadást) jelenthet kevés konverzió mellett.
4. Helytelen kulcsszóegyezési típusok
Mindannyian siettünk már, és rossz karaktert vagy nem egyező szimbólumokat adtunk hozzá. Ha olyan kulcsszóhoz jut, amelyben egy zárójel és egy idézőjel van, vagy valami hasonló, akkor a kulcsszó nem jelenik meg. Mindig ellenőrizze a helyes formázást és helyesírást.
Marketingcélok meghatározása a Google hirdetéskezelés számára
A PPC kampányok az üzleti marketingstratégia szerves részét képezik. Célok nélkül azonban nem könnyű felmérni kampánya sikerét.
Tehát mit kell használni a siker mérésére? Íme néhány fontos PPC (pay-per-click) jellemző, amelyre figyelnie kell:
- Ügyfélszerzésenkénti költség (Cost per acquisition, CPA)
- Hirdetési kiadások megtérülése (Return on ad spend, ROAS)
- Konverziós arány (Conversion rate, CR)
- Átlagos rendelési érték (Average order value, AOV)
- Konverziós érték
Az e-kereskedelmi területen dolgozók számára is érdemes ROAS (Hirdetési kiadások megtérülése) célokat kitűznie. Olyan részletekre lesz szüksége, mint a haszonkulcs, a szállítási díj és a forgalmi adó, hogy kiszámítsa a nyereségessé tevő ROAS-célt.
CPA (Ügyfélszerzésenkénti költség) célokat is beállíthat, ha vállalkozása potenciális ügyfelek generálására támaszkodik, ahogy a legtöbben teszik. Törölje ki a számokat annak meghatározásához, hogy mennyit engedhet meg magának potenciális ügyfelenként, ha ismeri a lezárt potenciális ügyfelek értékét, és átlagosan hány ügyfelet zár.
Valójában az a fontos, hogy megértse a nyereségét és bevételét, és megtalálja azt a pontot, ahol nyereséges.
Összefoglalás, emlékeztető
Google hirdetésekre specializálva, teljeskörű Google hirdetéskezelés.
A Google hirdetéskezelés összetett feladat. A hatékony megvalósításhoz időre és tapasztalatra van szükség, de megéri a befektetést. Hirdetései minőségirányítása magasabb ROI-t eredményez, és hirdetései a vállalkozása növekedésének alapvető marketingcsatornájává válhatnak.
Anélkül, hogy hozzáadná a Google hirdetéskezelés szolgáltatást a digitális marketingstratégiájához, lehetővé teszi a versenytársak számára, hogy értékes márkaelismerést szerezzenek ügyfelei körében. A potenciális ügyfelek ritkán hajtanak végre konverziót a vállalkozásával való első interakció során. Ez azt jelenti, hogy több érintkezési pontra van szükség a leendő ügyfelek felkutatásához, a felhasználók figyelmének felkeltéséhez és vásárlásra söztönzéshez.
Kezdhetjük a Google hirdetéskezelését?
Keressen minket, hogy megbeszéljük speciális elképzeléseit és közösen kialakítsuk a legjobb stratégiát ennek megvalósításához.