Hirdetéskezelés
Szüksége van Google, Facebook vagy Instagram hirdetéskezelésre?
Eredményes hirdetéseket készítünk vállalkozásának.
TAPASZTALATTAL VÁLLALJUK HIRDETÉSI KAMPÁNYOK INDÍTÁSÁT ÉS FOLYAMATOS KEZELÉSÉT
HIRDETÉSKEZELÉS HATÉKONYAN
Profi hirdetéskezelőt keres?
A hatékony hirdetéskezelés javítja a hirdetések relevanciáját, az átkattintási arányt és a befektetés megtérülését. Tudja meg, hogyan lehet sikeres kampányt lebonyolítani, hogyan lehet leküzdeni a kihívásokat, és mit kell elkerülni.
Hirdetéskezelés: hogyan vezessünk egy sikeres hirdetési kampányt?
Hozd ki a maximumot hirdetéseidből!
A hirdetéskezelés minden modern vállalkozás nélkülözhetetlen része. Valójában a marketingesek 68%-a rendkívül fontosnak tartja ezt az átfogó marketingstratégiája szempontjából. Az üzleti verseny erős, és a verseny az ügyfelekért még nagyobb, ezért meg kell találni a módját a kiemelkedésre. Megfelelő reklámozással hatékony üzeneteket fogalmazhat meg, amelyek megszólítják közönségét, népszerűsítik márkáját, és megsokszorozzák az ügyfelekkel kapcsolatos erőfeszítéseit.
Valószínűleg emlékezni tud legalább egy hirdetésre, amely arra késztette, hogy vásároljon valamit, vagy legalább emlékezzen a márkára. A B2C (business-to-consumer, a fogyasztó felé történő értékesítés) ügyfelek számára ez lehet egy vicces Fiat reklám, amely kizárólag a kreativitásra támaszkodott, és tökéletesen végezte a dolgát. A B2B-ben (Business-to-business, a vállalatok közötti tranzakciók) azonban a kreativitás mellett precizitásra is szükség van.
A digitális hirdetési üzeneteknek a lehető legszemélyesebbnek kell tűnniük, meg kell célozniuk a megfelelő embereket, és a megfelelő időben kell megjelenniük. A fogyasztói magatartás nyomon követése kell, hogy legyen az az út, amely bemutatja, hogy egy potenciális ügyfélből hogy lesz vásárló.
Ennek a folyamatnak az irányítása azonban nem egyszerű, különösen akkor, ha még nem ismeri a hirdetéskezelést. Fedezzük fel annak meghatározását, típusait, céljait és az Ön vállalkozása számára nyújtott előnyöket.
Mi a hirdetéskezelés?
A hirdetéskezelés a különböző hirdetési tevékenységek tervezésének, felügyeletének és ellenőrzésének folyamata, amelyek célja a célközönség vásárlási döntéseinek befolyásolása. Egyszerűen fogalmazva, a hirdetéskezelés szerepe az, hogy a hirdetéseket a legmegfelelőbb helyeken dolgozza ki és helyezze el, amelyek a legjobb eredményt hozzák.
A hirdetéskezelés hatókörébe tartozik az aktuális hirdetési stratégia és a célközönség elemzése, jelenlegi hatékonyságának értékelése és a meglévő célok felé történő frissítése. Ez magában foglalja a költségvetés meghatározását, a releváns üzenetek elkészítését, a megfelelő szakemberek felvételét és a munkájuk irányítását.
A stratégiai hirdetéskezelési gyakorlatok beépítése az üzleti tervbe bizonyos termékek vagy szolgáltatások megismertetését szolgálja az érintett közönséggel, jobb arculat kialakítását, a márka ismertségének növelését és az általános értékesítés növelését. Vannak, akik saját maguk próbálják kezelni ezeket a folyamatokat, míg mások professzionális digitális ügynökségeket alkalmaznak.
A digitális hirdetéskezelés típusai
Bár a hirdetéskezelésnek számos fajtája létezik – a nyomtatott médiától a sugárzott médiáig –, a digitális hirdetés jelentős teret hódított a B2B marketingesek körében. Valójában az Egyesült Államok digitális hirdetési piaca 2025-re várhatóan meghaladja a 300 milliárd dollárt.
A digitális hirdetéskezelés magában foglalja a hirdetések online csatornákon való elhelyezését a márka, termék vagy szolgáltatás népszerűsítése érdekében. Számos digitális formátumot használhat vállalkozása számára, beleértve az e-maileket, a közösségi médiát, a blogokat, a keresőmotorokat és a fórumokat – és ezek mindegyike tárolhatja hirdetéseit.
Hirdetések a közösségi médiában
A közösségi médiában megjelenő hirdetések különféle közösségi felületeken (Instagram, Facebook, YouTube, stb.) jelenítik meg hirdetéseiket, népszerűek a felhasználók száma és a marketingstratégiába való egyszerű beépítés miatt. A közösségi médiában megjelenő hirdetések lehetnek célzottak, szponzoráltak és organikusak. Egyes közösségimédia-automatizálási eszközök még azt is lehetővé teszik, hogy közvetlenül az irányítópultjukról növelje bejegyzéseit.
Keresőmotoros hirdetések – Keresőoptimalizálás és Google hirdetések
A keresőmotorok hirdetései az internetes keresések során jelennek meg, és két gyakori formájuk van: keresőoptimalizálás (SEO) és kattintásonkénti fizetés (PPC). A SEO és linképítési tevékenységek felelősek azért, hogy bizonyos kulcsszavak alapján előre sorolják az Ön tartalmát a keresőmotorokban. A kattintásonkénti fizetés (PPC) – Google hirdetések lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megrendelés után megjelenjenek a javasolt eredmények tetején. Mivel az olvasók többsége a Google első oldalán nem megy tovább, érdemes ezt a stratégiát követni.
Interaktív hirdetés
Az interaktív hirdetések közé tartoznak a videohirdetések és az online hirdetések, amelyek megkövetelik a nézőktől egy bizonyos művelet végrehajtását. Bár az interaktív hirdetések előállítása több időt vesz igénybe, jó válasz szintet is mutatnak, és megjelennek a jelenlegi új trendek között. Ez a fajta reklám korlátlan kreativitási lehetőséget kínál, és lehetőséget kínál arra, hogy érzelmileg bevonja a leendő érdeklődőt.
Email hirdetések
Bár az email hirdetéseket korábban a kéretlen levelek (spam) korlátai közé szorították, még mindig ez az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb módja a közönség elérésének. A kulcs itt az, hogy felvegye azokkal az emberekkel a kapcsolatot, akikkel korábban kommunikált a cégével, vagy akik bejelentkeztek a webhelyére. Megfizethető, és konkrét ajánlatok népszerűsítésére vagy új szolgáltatások bevezetésére használható.
A hirdetéskezelés fő céljai
Minden hirdetés célja a márka és az ügyfél közötti párbeszéd lefolytatása az eladások és a profit növelése érdekében, de ennél egy kicsit többről van szó. Kampány elindítása előtt határozza meg hirdetéskezelési céljait:
1. Bemutatás
Az első hirdetési cél, hogy tájékoztassa potenciális vásárlóit márkájáról. Ismertesse meg velük az Ön által nyújtott szolgáltatásokat, mutasson be új terméket vagy mutasson be egy érdekes ajánlatot, vagy beszéljen egy új piacra való betörésről. Mindezek beszélgetésindítóként szolgálnak majd a márka körül, és megalapozhatják a következő célkitűzést.
2. Meggyőzés
Egy másik cél az, hogy meggyőzze potenciális vásárlóit arról, hogy az Ön terméke vagy szolgáltatása a legjobb. Ez a cél azt jelenti, hogy megmutassa az Ön értékét a versenytársakkal szemben, és rávegye őket a márkaváltásra. Minden hirdetésnek világos céllal és cselekvésre ösztönzővel (call to action, CTA) kell lennie, amelyet végre kell hajtani, például egy linkre kattintva vagy egy űrlap kitöltésével.
3. Emlékeztetés
Egyes reklámkampányok a nulláról indulhatnak, amikor a vállalat (piac vagy szolgáltatás) új, de vannak olyanok, amelyek célja a közönség memóriájának felfrissítése. Arra kell emlékeztetni őket, hogy Ön mit képvisel, népszerűsíteni, mi teszi Önt egyedivé, és természetesen arra, hogy miért jobb a versenytársaknál.
Milyen kérdéseket tegyünk fel hirdetéskezeléskor?
A hirdetéskezelési folyamat megfelelő irányának kiválasztásához fel kell tennie néhány kérdést a hirdetési út meghatározásához. Íme néhány fontos megfontolandó kérdés:
Milyen szerepet játszik a hirdetés az általános marketingben?
Tekintsen erre úgy, mint az ügyfelek, e-mail megnyitások, kattintások vagy bármely más díj számait, amelyet a hirdetési tevékenységéből kap (vagy várhatóan kapni fog). Ezután hasonlítsa össze a marketingből származó összesített számokkal. Így láthatja, mennyire hatékonyak a hirdetések a vállalkozása számára, és eldöntheti, hogy javítania kell-e, vagy esetleg lassítania kell egy kicsit.
Miért kell hirdetnie?
Új piacra kell betörnie? Szeretné, hogy szolgáltatásai szélesebb körben elérhetőek legyenek? Vagy van egy szezonális ajánlat, amit szeretne bemutatni? Ezekre a kérdésekre adott válaszok segítségével megértheti, mit szeretne elérni, és mi lesz ennek a stratégiája (üzenetküldés, időzítés, végrehajtás).
Hogyan fogja elérni a kitűzött célokat?
Valójában itt tervezi meg a jövőbeli hirdetéskezelési stratégiát: Nézze meg a versenytársakat, keressen ötleteket, konzultáljon a csapattal, és esetleg végezzen egy kis tesztet.
Ki lesz a felelős a hirdetési tevékenységek összehangolásáért?
Akár az alapoktól gyűjti össze a csapatot, akár a marketing osztály segítségét veszi igénybe, tervezőkre, tartalomírókra, marketingszakemberekre és menedzserekre lesz szüksége a hirdetéskezelési feladatokhoz.
Mikor indítja el a hirdetéskampány egyes elemeit?
Fontos meghatározni a feltételeket: Mennyi ideje van a csapatnak a fontos elemek előkészítésére? Mikor indul a kampány? Mikorra kell számítani az első eredményekre?
Indítsa el hirdetési kampányát most!
A hirdetéskezelés folyamata
Tehát mi a marketing-reklámkezelés hatóköre? Hogyan kezeli a hirdetéseket? Nézzük végig a stratégiai folyamat létrehozásának főbb lépéseit:
1. Tekintse át a marketingtervet.
A reklámcélok a marketingcélokból származnak, ezért érdemes a teljes marketingtervet áttekinteni egy reklámkampány megkezdése előtt. Ez biztosítja, hogy minden promóciós tevékenység összhangban legyen a vállalat jövőképével és értékeivel.
Ezen a ponton készítsen egy auditot a marketingtervéről.
- Kutasson versenytársakat és piacokat.
- Értékelje, mi bizonyult hatékonynak a múltban.
- Mérje fel a költségvetési korlátozásokat.
- Elemezze a célpiacot és a célközönséget.
2. Hozzon létre egy hirdetési keretrendszert
A hirdetéskezelés céljai adják a keretet a teljes hirdetési stratégia számára. Határozza meg azokat a célokat, amelyeket el kell érnie, és hogyan értékelje azokat.
A reális célok kitűzéséhez mérlegelnie kell szolgáltatása igényeit:
- Márkaismertség: a márka felismerése és a márka felidézése
- Márkapreferencia: előnyben részesítik-e Önt a versenytársakkal szemben
- Vásárlási szándék: annak valószínűsége, hogy a fogyasztó megvásárolja a terméket
- Vásárlás megkönnyítése: tudja-e az ügyfél, hogy hol és hogyan vásároljon.
3. Állítsa össze a költségvetést.
A hirdetéskezelési költségvetés csak egy részhalmaza a marketing költségvetésnek, amely az általános költségvetés részhalmaza. 2021-ben az Egyesült Államok Facebook-hirdetési kiadásait 50,30 milliárd dollárra becsülték. De a modern digitális hirdetéseknek köszönhetően a hirdetési költségvetésnek nem kell sokba kerülnie.
Az ésszerű költségkeret felvázolásához az értékesítési hirdetéskezelési csapatának ki kell számítania, mennyire fontos a hirdetés az értékesítés szempontjából (a hirdetésekből származó konvertált bevételek százalékos aránya), ki kell számítania a használt médiacsatornák költségeit, és hozzá kell adnia a munkaerő-kölcsönzési költségeket, fizetéseket, technológiai készletet stb.
4. Határozza meg a médiacsatornákat.
Miután beállította a célokat és a költségvetést, a hirdetéskezeléséhez megtervezheti a következő lépéseket, amelyeket a hirdetési út során meg kell tenni. Ez magában foglalja a médiacsatorna-stratégia kidolgozását, a médiataktika tervezését és a hatékonyság értékelését. Kezdje a következő kérdések megválaszolásával:
- Hol lenne elhelyezve a hirdetés?
- Hányszor látná egy célközönség tagja a hirdetést egy adott időszakban?
- Milyen hosszú legyen a hirdetés elérhetősége?
- Milyen szintű hirdetésekre van szükség a célok eléréséhez?
Ezt követően a hirdetéskezelő csapatnak ki kell választania az elfogadandó hirdetéstípust, mérnie kell a választott módszer hatékonyságát, és azt szükség esetén frissítenie vagy cserélnie kell.
A hirdetéskezelés fontossága
A Hubspot szerint a marketingesek legalább 33%-a használ reklámot a márkaismertség növelésére. A hirdetéskezelés fontossága azonban nem áll meg itt. Íme néhány egyéb mód, amellyel a hirdetés – és különösen a digitális hirdetések – előnyös lehet vállalkozása számára:
1. Bemutatja a nevét a nyilvánosságnak
A hirdetéskezelés segít új üzleti megoldások piaci bevezetésében és fenntartásában. Amellett, hogy növeli a márkaismertséget, platformot ad arra, hogy megmutassa előnyét a versenytársakkal szemben, és teljesen új piacokat nyit meg vállalkozása számára.
2. Kontroll alatt tartja a hirdetéseit
Felügyelet nélkül sok minden elromolhat minden marketingtevékenységben. A hirdetéskezelési folyamat segít abban, hogy stratégiáit a megfelelő irányba terelje, ellenőrizze a frissítéseket és az új megközelítéseket, és megtalálja a legjobb (és legköltséghatékonyabb) módszereket a megfelelő közönség megfelelő üzenettel történő eléréséhez.
3. Növeli az eladásokat
Szinte minden üzleti tevékenység végcélja az értékesítéshez való hozzájárulás. Előfordulhat, hogy a hirdetés nem eredményez sok közvetlen értékesítést; azonban ez egy fontos lépés, ami bevonzza a potenciális ügyfeleket, terjeszti a hírt a szolgáltatásairól, és hozzájárul az értékesítés általános sikeréhez.
4. Pontos célzás
Meg kell tudni céloznia a megfelelő potenciális ügyfeleket, akik érdeklődnének a szolgáltatásai iránt, és a SEO-nak, a webhelylátogató-követésnek és a célzott hirdetéseknek köszönhetően ezt teszi lehetővé a digitális hirdetés.
5. Költség hatékonyság
A nyomtatott, TV-s vagy kültéri hirdetések sokba kerülnek, és ezt nem minden cég engedheti meg magának. Kedvező árakkal a digitális reklámozásban mindenki megközelítőleg ugyanazon a szinten kezdhet, pénzt takaríthat meg, majd hagyja, hogy a menedzsment végezze a dolgát.
6. Mérhető eredmények
A hagyományos hirdetést az offline mód miatt nehéz mérni, míg a digitálisban rengeteg mérési mutatóval lehet ellenőrizni az erőfeszítések eredményét: konverziós arány, forgalom, egyedi látogatók, átkattintási arány stb.
Kezelje hirdetéseit a megfelelő módon
A tudatosságtól a vásárlásig a vevők útján a hirdetések felkeltik a potenciális ügyfelek érdeklődését, bemutathatják márkáját a célközönségnek, új piacokat nyithatnak meg, építhetik márkáját, és végső soron növelik az eladásokat. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozza ki hirdetési erőfeszítéseiből, érdemes beruháznia a hirdetéskezelésbe.
A hirdetéskezelés a reklámok mögött meghúzódó stratégiai gondolkodásmód, amely a megfelelő marketingirány meghatározásához, az elérési csatornák kiválasztásához és a kívánt célok eléréséhez szükséges lépések megtételéért felelős.
Kezdhetjük hirdetéskezelését?
Keressen minket, hogy megbeszéljük speciális elképzeléseit és közösen kialakítsuk a legjobb stratégiát ennek megvalósításához.