A tervezéstől az üzem behelyezésig végigvezetjük a webáruház készítés lépésein és bemutatjuk, hogy mire van szüksége saját online vállalkozásának létrehozásához.
A Nasdaq szerint 2040-re a becslések szerint a vásárlások 95%-a az e-kereskedelem révén történik majd. Az Ön segítésére egy 12 lépésből álló folyamatot dolgoztunk ki, amely megkönnyíi egy sikeres e-kereskedelmi üzlet létrehozását, pillanatok alatt.
Webáruház készítés lépései 12 pontban
Az online áruház felépítése túlmutat azon piac megértésén, ahova be szeretne lépni. Szüksége van a márkaépítésre, a webdizájnra és a tartalomstratégiára is. Ez hatalmas munkának tűnhet.
Ezt 12 lépésre bontottuk le, amelyek leegyszerűsítik a saját e-kereskedelmi fejlesztési folyamatát, és segítenek elérni üzleti céljait.
1. Határozza meg, hogy mit fog eladni
Egy e-kereskedelmi projekt kiépítése előtt át kell gondolnia, hogy milyen termékeket fog eladni és kiknek szánja ezeket a termékeket. Ismerje meg a piacot amelyikre készül belépni. Legyen ismerete arról, hogy ezen a piacon mely termékek voltak sikeresek a múltban, melyek sikeresek a jelenben és melyek lesznek sikeresek a jövőben.
Egy webáruház üzemeltetése nem csak annyit jelent, hogy ismerjük vásárlóink jelenlegi szükségeit, de van elképzelésünk jövőbeni érdeklődésük iránt is. És számolni kell a versenytársakkal is. Belépni a piacra egy új termékkel, egy jobb felhasználói élménnyel mint a versenytársaké, előnyére fog válni.
A saját termékét akarja eladni, vagy más emberek termékét továbbértékesíteni? Kinek akarja ezeket eladni?
2. Határozza meg üzleti modelljét
Milyen üzleti modell illik legjobban az online boltjához? Fizikai termékeket ad el online, vagy csak digitális szolgáltatásokat, vagy mind a kettőt.
Számos e-kereskedelmi üzleti modell létezik, ezek között a két fő kategória: B2B (business to business) és B2C (business to consumer). A kettő közötti különbség ismerete fontos már a tervezés fázisában is.
Az online üzletek nagy része B2C alapú. Egy B2C weboldalon a termékek és szolgáltatások közvetlenül az eladó és a végfelhasználó között cserélnek gazdát. A B2B típusnál, mint ahogy a neve is mutatja, üzletek más üzletek számára adnak el.
Csak végfelhasználóknak ad el terméket, vagy továbbértékesítőknek is? (a hibrid B2B/B2C formák szintén népszerűek)
3. Ismerje meg célközönségét
Ha egy olyan területen nyit online üzletet, amit jól ismer, annak megvannak az előnyei. De ha már ismeri is vásárlóit, azok még jobb megismerése előnyös lesz e-kereskedelmi üzlete számára. Felismerni, hogy kik lesznek az ön potenciális ügyfelei, hatással van a webáruház készítés folyamatának minden lépésére. Mindent ezalapján kell kialakítani: a felhasználói élményt a felhasználói interfészt, a webdizájn látványát, a tartalmat stb.
Önnek kell ismeretének lenni a potenciális ügyfeleiről. Mi az ő hátterük? Milyen határok között mozog az ő bevételük? Milyen idősek? Milyen versenytársak weboldalairól vásárolnak most? Ezek az információk segíteni fognak egy olyan személyre szabott üzlet elindításában, ami az ő igényeikre és szükségeikre irányul. Egy erősebb kapcsolat kiépítésével és egy jobb felhasználói élmény kialakításával.
4. Válasszon egy jó üzleti nevet.
Ne olyan nevet válasszon üzletének, ami túlságosan hasonlít a versenytársakéra. Ki kell lépnie egy egyedi névvel. Egy egyedi név megkülönbözteti Önt mindenki mástól, aki ugyanabban az üzleti térben tevékenykedik.
Legyen rövid és tömör. Találkozott már olyan webáruházzal, aminek a neve hosszabb, mint két szó? A rövid nevek megkönnyítik az üzleti márka felismerését: mint például Apple, Google, Microsoft. Az emberek a könnyen megjegyezhető neveket szeretik, nem a túl bonyolultakat. Mindegyik kitűnik egyedi nevével, nem hasonlítanak a versenytársakéhoz.
A név kiválasztásánál ne felejtse el, hogy majd domain nevet is választania kell. Egy egyedi márkanévhez könnyebb lesz majd domain nevet választani. Ne olyan nevet válasszon üzletének, amihez már van domain név használatban.
5. Vásároljon domain nevet.
Rendben, már van egy üzleti neve, és talált egy szabad és jó domain nevet is. Mielőtt elkezdi kiépíteni az üzletét, foglalja le a domain nevet. A weben gyorsan változnak a dolgok, más is könnyen lefoglalhatja azt. Most vásárolja meg a domain nevét, így később nem lesz már rá gondja.
6. Határozza meg márkáját.
Az olyan márkák, mint például a Coca Cola, Apple, Microsoft már beírták magukat gondolatainkba. Ikonikus logójukkal, vizuális azonosítóikkal, és a kommunikációs módjukkal ezeknek a márkáknak már szoros kapcsolata van a vásárlóikkal, szemben azokkal a cégekkel, amelyeknek a márkája a kevésbé meghatározott. A márkák egy emocionális rezonanciát adnak a vállalkozásoknak, ami által ismeretlen egyedekből olyanokká válnak, amikhez érzelmileg kapcsolódunk. Ez az, ami a vásárlókat márkahűségessé teszi.
Az ekereskedelmi weboldalnak szüksége van egy emlékezetes logóra, színpalettára, és egy megkülönböztetett hangra. A webdizájn-nak ezek a megkülönböztetett elemei megjelennek a felhasználói élményben, amit a márkának a személyisége erősít.
A márka elmondja azt a sztorit, hogy ki Ön. A célközönsége megérti, hogy mire való a weboldala és az embereket, akik e mögött állnak. Ha nem tennénk személyessé a márkát, akkor az is csak egy név nélküli digitális portál lenne. Legtöbbünk hezitál, amikor meg kell adni egy bankszámlaszámot egy ismeretlen weboldalnak, ami csak termékspecifikációkat tartalmaz. A márka személyessé tétele bizalmat generál.
És természetesen márkájának lennie kell egy egyedi hangjának is. A hang az, ami a monológot átalakítja vonzó és megragadó írássá. A márkájának a hangja megkülönbözteti azt a versenytársakétól. A hang egy olyan azonosságot jelent, ami az ön márkáját felismerhetővé teszi. A márkának ez a hangja megjelenik a weboldalától kezdve a szociális média oldalán is. Ez legyen következetes és egyedi.
7. Találja meg a megfelelő e-kereskedelmi platformot.
Szerencsére manapság már nem kell a nulláról elkészítenie webáruházát. Sok e-kereskedelmi megoldás közül választhat és megtalálhatja az elképzeléseinek megfelelőt. Mindegyik megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, ezért már előre tudnia kell a tulajdonságokat, amiket szeretne beépíteni webáruházába. Néhány népszerű e-kereskedelmi platform: BigCommerce, Magento, WooCommerce, Shopify, Prestashop.
Melyik technológia a legjobb egy e-kereskedelmi weboldal fejlesztéséhez? Ez az Ön elvárt funkcionalitástól függ. Ehhez először meg kell határozni az üzlet modelljét és üzletének a fő céljait. Ehhez kell megtalálni a legjobban illeszkedő technológiát, ami a legjobb sikert nyújtja az Ön számára.
A következő jellemzőket ismernie kell a kiválasztott platformnak:
- Reszponzív dizájn: asztali gépen, mobilalkalmazáson, vagy tableten nézzük, az e-kerekedlmi platformnak a következetes és egyedi élményt kell nyújtania.
- Termékmenedzselés: A termékkészlet feltöltésének, szerkesztésének és üzemben tartásának minden részlete legyen egyszerűen végrehajtható. Tudnia kell a termékekre több verziót is felajánlani, reklám és árengedmény lehetőségeket biztosítani.
- Tartalom menedzsment rendszer (CMS, Content Management System): szüksége van egy CMS-ra a dinamikus tartalmak közzétételére és szerkesztésére, mint például logok és hírek, valamint más tartalmak módosítására.
- Vásárlói kosár: legyen lehetősége kialakítani stílusos vásárlói kosarat, ami illeszkedik a vásárlói élményhez.
- Pénztár oldal: Csakúgy mint a bevásárlókosár, ön sem ragaszkodna egy olyan pénztárhoz, amelyet nem tud módosítani vagy személyre szabni.
A Webtalent sok nagyszerű sablont ajánl, aminek a használatával elindíthatja és műkötetheti saját üzletét. Szeretnénk egy olyan megoldást nyujtani Önnek, amivel futtathatja, irányíthatja online áruházát, kódolás nélkül.
8. Tervezzen meg egy tartalmi stratégiát.
Mi az első-a-tartalom tervezés hívei vagyunk. Egy weboldalt valódi tartalommal kialakítani, lehetővé teszi a termékek jobb bemutatását a folyamat korai szakaszában.
A tervezési folyamat elején szükséges, hogy legyen egy tervezési stratégiája. Ez azt jelenti, hogy tudja, hogy milyen tartalomra van szüksége ahhoz, hogy elmondja a brend-jének a sztoriját és bemutassa a termékeit. Ez tartalmazhat szövegeket, fotókat, videókat és más média elemeket, amelyekkel a legjobban tudja vásárlóit kiszolgálni.
A tartalmi stratégia összefügg a célközönségének megismerésével. Melyek a gyakori kérdéseik az Ön által szállított termékekkel kapcsolatban és milyen információkat tartanának hasznosnak? Meg kell adnia a válaszokat azokra az alapvető kérdésekre, amelyeket feltehetnek, valamint olyan információkat, amelyeket a versenytársak nem válaszolnak meg. Az e-kereskedelmi webhelyek tartalmi stratégiája meghatározza, hogy mire lesz szüksége, és hogyan kommunikálja ezt a legjobban a dizájnban.
A tartalomstratégia alakítja webhelye információs architektúráját. Úgy gondoljon a tartalmára, mint a teherszállítás a vonaton, és az információs architektúrára, mint az azt szállító vágányokra. Tudnia kell, hogy ügyfeleinek mire van szüksége, és tudnia kell, hogy mi a legjobb útvonal a tartalom eljuttatására hozzájuk.
9. Végezzen keresőoptimalizálást.
Az organikus forgalom megszerzése a tartalmának relevanciájától függ, ahogy azt a webrobotok látják. Figyelemmel lenni a keresőoptimalizálásra (SEO, Search Engine Optimization) segítheti, hogy előrébb kerüljön a keresőkben és így több kattintást érjen el.
Néhány SEO gyakorlat:
- Olyan terminológia használata, amelyet az emberek általában használnak, amikor azokról a termékekről és érdeklődési területekről beszélnek, amelyekhez a termékei tartoznak
- Keressen kulcsszavakat a Google Keyword Planner, a Google Trends, Ubersuggest.org és a Keywordtool.io segítségével.
- Gondoskodjon róla, hogy a címsorok (mint H1, H2), a cím és az oldalleírás releváns szavakat és kifejezéseket tartalmaznak.
- Ízléses megközelítéssel alkalmazza a SEO-t, soha ne zsúfolja be a tartalmat kulcsszavakkal, és ne engedje, hogy az optimalizálás csökkentse a tartalom olvashatóságát.
A SEO természetesen többet jelent, mint ezek a listaelemek. Tekintse meg átfogó útmutatónkat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy webhelye a Google SEO-ra van optimalizálva. Győződjön meg róla, hogy a Google mit gondol az Ön oldaláról a keresőoptimalizálás szempontjából.
10. Határozza meg a termék kategóriákat
Képzelje el, hogy egy áruház liftjében van. Az egyes gombok mellett van egy leírás, hogy mi kapható az adott emeleten. Van férfi ruházati szint, női ruházat egy másikon, és egy szint van a gyermekruháknak. Egy adott emeleten leszállva egy olyan térbe jut, amely tele van táblákkal, amelyek minden szakaszt mutatnak, tovább kategorizálva a szinten lévő összes terméket.
Egy e-kereskedelmi webhely szervezése hasonló módon működik. Az egyes szakaszok olyan termékek összessége lehet, kapcsolódva, hogy kinek szánják, milyen célt szolgálnak, és hogy a termékeknek milyen közös tulajdonságaik vannak. A navigáció, a cselekvésre ösztönzés és egyéb módok annak érdekében, hogy az embereket a lehető legkevesebb kattintással eljuttassák a termékekhez, a termékkategóriák jól meghatározott készletétől függenek.
A termékkategóriáknak egyenesen a lényegre kell irányulniuk. Mindenkinek képesnek kell lennie arra, hogy felismerje és megértse, hogy mit jelentenek ezek. Ez nem a kreatívkodás ideje. Az ügyfelek ismerős útbaigazító bejegyzéseket szeretnének, amelyek megmutatják nekik az utat ahhoz, amit keresnek.
A Zappos például a termékei világos rendszerezését alkalmazza. Nem megtévesztő, hogy a navigáció legfelső szintjén ezek a szakaszok mit jelentenek:
Women, Men, Kids, Departments, Brands, Sale
Ebben a fenti példában a Men alá tartozó összes alkategóriát látjuk, ahol a Shoes, Clothing és az Even More tovább bontja a főkategóriákat.
Amit a Zappos helyesen tesz, hogy fenntartja a termékkategóriáinak egyértelmű elhatárolását. A termékkategóriák világosak, kevés átfedéssel. Ha a saját termékkategóriái tele vannak átfedő cikkekkel, valószínűleg jobban leegyszerűsítheti a dolgokat.
Strukturálja saját üzletét és kategóriáit olyan rendezettséggel, amely intuitív és egyszerű folyamattá teszi a kapcsolódó cikkek megtalálását és felfedezését. Ha egyértelmű utat biztosít az ügyfeleknek a termékeihez, az magasabb konverziós arányt eredményez.
11. Készítsen részletes termékfotókat
Az fotóállvány egyszerű beállításával, néhány lámpával és papír háttérrel a legtöbb ember, aki megfelelő fényképezőgéppel és némi tapasztalattal rendelkezik, jó fotókat tud készíteni. De ha megvan a költségkerete, érdemes lehet szakembert fizetni a jobb minőségű képekért. Bárki is készítse a fényképeket, az felelős azért, hogy azok megfelelően fókuszáltak és fehéregyensúlyúak legyenek, a színek pedig a termékekhez igazodjanak. Ha rendelkezik képszerkesztési ismeretekkel, hogy tovább javítsa ezeket a felvételeket, még jobban be tudja mutatni termékeit.
Az online vásárlás egyik hátránya, hogy a potenciális vásárlók nem láthatják és nem foghatják a kezükben a tényleges fizikai terméket. A felhasznált termékfotóknak minden fontos részletet rögzíteniük kell, hogy ezt pótolják. Minél több információt tud közvetíteni több látószögű és közeli képeken keresztül, ügyfelei annál jobban megértik a termékeit.
12. Írjon hatásos termékleírásokat
A termékleírás elmondja a vásárlónak, hogy mit kell tudnia. Kiemeli egy termék jellemzőit és használatának előnyeit. A látogatónak megadja a szükséges útmutatást a fontos döntés meghozatalához, hogy tegye a terméket a kosárba.
Igen, a termékleírásoknak rendelkezniük kell specifikációkkal és jellemzőkkel, de túl kell mutatniuk a részletek száraz felolvasásán. Empátiával kell irányítani, és személyes szinten kell kapcsolatba lépniük a potenciális ügyfelekkel.
Nézzük meg ezt a termékleírást a REI félkupolás sátrához:
Rengeteg nagyszerű részletet kapunk erről a sátorról, valamint szép, személyes leírásokat, amelyek közvetlenül szólnak egy leendő táborozóhoz. A nyitó sor: „Az otthonodtól távol se fukarkodj a lényeges dolgokkal” az ügyfélre és az ő igényeire helyezi a hangsúlyt. A funkciók rész megemlíti az „élhető teret”, a „könnyű hozzáférést” és a „magas belteret” – mindazokat a szavakat, amelyeknek van jelentésük olyanoknak, akik már sátoroztak (különösen azoknak, akik olyan sátorban tartózkodtak, ahol ezek a tulajdonságok hiányoztak).
A termékleírásoknak szem előtt kell tartaniuk a vásárlót, és közölniük kell, hogy egy termék hogyan segít megoldani problémáit és könnyebbé tenni az életét.
A Webtalent szeret segíteni a vállalkozóknak
Az e-kereskedelem új lehetőségeket nyitott azok számára, akik szeretnének részesedést szerezni a digitális térben, azaz az internetben.
Örömmel kínálunk olyan e-kereskedelmi megoldásokat, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, teljesen működőképes web-áruházakat alakítsanak ki. Az interakciókkal és animációkkal teli tervek létrehozásától az új termékek hozzáadásáig minden megtalálható a kínálatunkban. Örülünk, hogy bemutathatjuk az e-kereskedelem felé vezető utat, és szeretnénk segíteni Önt egy olyan online vállalkozás létrehozására, amely olyan, amilyennek Ön elképzelte.